poniedziałek, 25 marca 2013

Jak generować furię, zużywając furię - Trochę matematyki - Cz. 3/3

W poprzednich częściach poradnika pojawiły się opisy potrzebnych umiejętności i specyficzne informacje dotyczące pewnych elementów ekwipunku. Teraz przyszedł czas na odrobinę teorii i obliczeń, przy pomocy których postaram się wyjaśnić dlaczego to właściwie działa. W końcu odrobina matematyki jeszcze nikomu nie zaszkodziła!

Jeśli udało wam się zdobyć ekwipunek podobny do mojego to wasz barbarzyńca powinien mieć 155 maksymalnej furii (dodatkowe 15 z broni, 15 z paska i 20 z pasywnej umiejętności Wrogość). Po co mu tyle furii? Otóż, Młot Starożytnych zyskuje dodatkowe 1% szans na trafienie krytyczne za każde 5 furii, które ma w danej chwili. Oznacza to, że mając pełną kulę szansa na trafienie krytyczne wynosi 57 + (155 / 5) = 88%. Kafar Nieśmiertelnego Króla zmniejsza koszt Młota o 5 furii, pasywna umiejętność Mistrz Broni sprawia, że za każdego trafionego przeciwnika generujemy 3 punkty furii, dzięki Bitewnemu Szałowi (z runem Do Boju!) trafienia krytyczne mają szansę na wytworzenie dodatkowych 15 punktów furii (Młot z runem Roztrzaskanie ma wewnętrzny modyfikator 0,800, więc szansa ta to 80%), do tego Wrogość zwiększa generację o 20%.

Koszt: 20 - 5 = 15
Generacja: (3 x 1,2 x 0,8) + 15 x 1,2 = 20,88 licząc, że Bitewny Szał zadziała
Generacja uśredniona: [3 x 1,2 + (15 x 1,2) x 0,88] x 0,8 = (3,6 + 18 x 0,88) x 0,8 = 15,552

[generacja uśredniona bierze pod uwagę minimalną i maksymalną wartość i pokazuje ile furii wytwarzać będzie dana umiejętność średnio w ciągu np. stu czy tysiąca uderzeń]

Jak widać powyższa konfiguracja przedmiotów i umiejętności sprawi, że nasza postać przy każdym użyciu Młota Starożytnych wydaje 15 furii, a generuje średnio 15 i pół, zakładając, że trafia jednego przeciwnika, a my mamy maksimum furii. Bardzo przydatny okazuje się też ostatni bonus zestawu Nieśmiertelnego Króla, który sprawia, że nie tracimy furii poza walką, a z pasywną umiejętnością Wrogość rośnie ona w tempie zależnym od tego, ile mamy jej w danej chwili (kula prawie pełna zapełni się do końca w kilka sekund, nigdy nie spada). Dzięki temu znika problem "rozkręcania" obrażeń tuż po wejściu do gry oraz długich przerw w walce.

W przypadku Rozprucia matematyka jest o wiele prostsza, ponieważ to, ile furii mamy w danym momencie nie ma na nic wpływu. Natomiast Mistrz Broni, Bitewny Szał i Wrogość jak najbardziej. Nie zapominajmy też o tym, że nasz pasek z zestawu Nieśmiertelnego Króla zmniejsza koszt tej umiejętności o 5 punktów. Rozprucie z runem Na Strzępy, którego ja osobiście używam ma wewnętrzny modyfikator 0,250, więc szansa na wygenerowanie dodatkowych 15 punktów furii z Bitewnego Szału wynosi 25%. Warto też wspomnieć o tym, jak właściwie działa ta umiejętność. Mianowicie, szansa na trafienie krytyczne nie dotyczy każdego trafionego potwora z osobna. Znaczy to tyle, że albo wszyscy przeciwnicy w zasięgu obrywają z krytykiem, albo bez.

Koszt: 20 - 5 = 15
Generacja: (3 x 1,2) x 0,250 = 0,9 za każdego trafionego przeciwnika (jeśli Do Boju! nie zadziałało)
Gdy Do Boju! zadziała: [(3 + 15) x 1,2] x 0,25 = 5,4 za każde trafienie
Uśredniona generacja: [3 x 1,2 + (15 x 1,2) x 0,57] x 0,25 = 3,465 za każde trafienie

Z obliczeń jasno wynika, że Rozprucia można użyć jeśli trafi trzy potwory lub więcej, warto jeśli trafi pięć lub więcej. Ogólnie rzecz biorąc im więcej, tym lepiej. Ciekawy natomiast jest fakt, że w praktyce wygląda to o wiele lepiej niż podczas obliczeń. Barbarzyńca generuje niewielką ilość furii podczas każdego ataku, co sprawia, że czasem jedno Rozprucie lub Młot Starożytnych wygenerują nam od razu pełną kulę furii, poza tym, tak jak wspominałem wcześniej, nosząc kompletny zestaw Nieśmiertelnego Króla nasz surowiec sam z siebie będzie się odnawiał.

Na zakończenie tego poradnika zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu, w którym prezentuję możliwości mojego barba, o którym mowa była w poprzednich częściach:
http://www.youtube.com/watch?v=Y41khhimQ7E

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz